29 Ocak 2015 Perşembe

Tilda Yeni Yıl Partisinde

Uzun zamandır bir tilda bebek yapmak istiyordum. kısmet 2015'e imiş. Yeniyıl sepetinde görmüşsünüzdür bir tilda kızımız vardı. İşte ondan bahsediyorum. Biraz farklı bir yorum oldu...


Tildamız giyindi süslendi sindirella misali partiye gitmeye hazır. Ancak ilk defa bir partiye gidiyor, biraz şaşkın ve orada muhtemelen bir prensle tanışacak (beyaz atlı olanlar tercihimizdir)


Malzemeler
Ten rengi ve siyah ip, uygun tığ
Etek yapmak için siyah dantel kumaş, siyah simli ip
Saçlarını yapmak için örülüp sökülmüş siyah ip
İçini doldurmak için elyaf
Bir yorgan iğnesi
Yapılışı
Tilda bebek şemaya göre örülür (elyafla doldurma işi örerken aynı anda yapılır çünkü sonra doldurmak zor olabilir)
Bebek örülmeye baştan başlanır ve aşağı doğru örülür
Kollar ayrı örülerek dikilir.
6. sırada gözler yapılır
En sona saçlar tek tek tığ ile geçirilerek yapılır.









Etiğini aşağıdaki gibi bir dantel kumaştan yapabilirsiniz, ben kolay bir model tercih ettim 
dikdörtgen kestiğim kumaşı simli ip ile etrafını biraz pli yaparak sık iğne yaptım, bağlamak için bağcıklar bıraktım. 




Ayakkabı yapılışı
1.Sıra siyah iple 6 zincir çekilir
2.-3. Sıra üzerine iki taraflı iki sıra sık iğne yapılır (başlara ikişer sık iğne yapılarak bir miktar attırılır)
4. sıra toplan 16 sık iğne olmuş olmalı ayakkabının ön kısmına 6 birli trabzan yapılır geri kalan yine sık iğne yapılır.
5. sıra tamamen sık iğne yapılır ve bitirilir, yalnız trabzanlar ikişer ikişer alınır yani azaltılır. (bu sıra sonunda toplam 13 sık iğne kalmalıdır)
6. sihirli halka üzerine 4 sık iğne yapılır 3-4 sıra gidilir bu da topuk olarak ayakkabıya dikilir
Ayakkabı simli ip ve pullarla süslenir

Not: ayakkabının yapılışı ipe ve yapan kişiye göre farklılık gösterebilir açıklama fikir vermek içindir.

Kolay gelsin sevgili dostlar:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder